סקר: כמה זמן אתם מקדישים לילדים שלכם ?

סקר שנערך על ידי מכון אנגלי לילדים והורות, מצא כי ילדים רבים רוצים לבלות יותר זמן עם הוריהם. מכל עשרה ילדים, שישה טענו כי ההורים נמצאים יותר מדי בעבודה ולא במשפחה. לא פחות ולא יותר מ- 59% מהילדים אמרו שהם היו רוצים לבלות הרבה יותר זמן עם ההורים.
 42% מהם בחרו לבלות עם חברים ורק- 7% עם אחיהם.

ההורים מצידם, לא כופרים באשמה: אחד לכל-8 הורים, (13% מהנשאלים), הודו שרק פעם או פעמיים בשבוע הוא מקדיש תשומת לב מרבית לילדיו. 2% מסרו שהם לא מצליחים למצוא זמן בכלל.

52% מההורים טענו כי לפחות פעם ביום הם מחלקים זמן שמוקדש במיוחד  לילד שלהם. חוקרי המכון הוסיפו:
שהסיבה לכך נובעת כנראה משעות עבודה הארוכות האופייניות לשוק העבודה האנגלי, יותר מאשר כל מדינה אירופאית אחרת. כך גם החשש התמידי אחר ה אי-יציבות הכלכלית שמאלצת את ההורים לבלות בעבודתם הרבה שעות נוספות.

ומה לגבי זמן איכות 
עם הילד, שנחשב תמיד לנושא חשוב ומבורך ? 
הממצאים הראו שהוא לא מוגדר באותו צורה על ידי כולם, כשרק 18% מהם חווים אינטראקציה של אחד-על-אחד עם ילדיהם. 64% אחרים האמינו שדווקא יותר חשוב איכות הזמן המבוזבז מאשר זמן אורכו או צורת התקשורת.
ולמרות הממצאים הלא מעודדים, מפתיע לגלות שמבחינה היסטורית מצבנו טוב יחסית. המחקר טען כי לעומת העבר, ההורים היום מבלים הרבה יותר זמן עם הילדים שלהם מאשר בילו איתנו ההורים שלנו.

ד"ר קתרין רייק, מנכ"לית המכון הבריטי למשפחה והורות שביצעה את הסקר, אמרה: "הממצאים מראים שהילדים זקוקים לתשומת לב רבה יותר מהוריהם, זאת כדי שיוכלו לממש את הפוטנציאל המלא שגלום בהם".
רייק מבינה את חשיבות מקום העבודה ובעיית השעות הארוכות אך קוראת להורים לגלות גמישות בעניין שכן, "הרגעים הקטנים בחייהם של הילדים שלנו הם אלו שמשאירים את החותם החזק ביותר".

הסקר נערך על ידי חברת Childwise בקרב 255 ילדים בגילאי שש עד עשר ובקרב 255 הורים, כאשר נבחר הורה אחד מכל ילד שנבדק.

מקורות:   1    2

רשומות פופולריות