יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

Earthlings "בני הארץ" - מתורגם לעברית

ארת'לינגס - Earthlings הוא סרט
תיעודי רב עוצמה, המראה את הקשר בין בני-אדם לבעלי-חיים אחרים החיים איתנו על כדור הארץ. הסרט עטור הפרסים, מציג את הזלזול האנושי וחוסר הכבוד הבסיסי ליצורים אחרים בעולם ומשאיר את הצופים עם סימני שאלה רבים.
זהו סרט חובה לכל אדם המעוניין לדעת מהי המציאות היומיומית של בעלי החיים בתעשיות השונות, ולכל מי ששואף לעשות שינוי בעולם.
זהו אחד הקטעים מהסרט, שאמור לעניין את הצופים הישראלים, היהודים, ובמיוחד את החרדים והדתיים בינינו. קטע זה, חושף את השחיטה "הכשרה" של גלאט בארה"ב: "זהו המפעל הגדול ביותר בארה"ב לייצור בשר כשר "גלאט", גלאט - מונח ביידיש שפירושו "חלק", משמעותו התקנים המחמירים ביותר של טוהרה ודיני השחיטה הכשרה, הדורשים סבל מינימלי".

1. השימוש בשוקרים חשמליים על בעלי-חיים שנמנעת מהם היכולת לזוז, מהווה הפרה של החוקים.
2. השימוש בכלוב להפיכתם של בעלי החיים המבועתים לנוחיותו של השוחט, מהווה אף הוא הפרה של החוקים. תהליך ההתהפכות גורם לפרים ולפרות לשאוף דם או לנשום אותו לאחר החיתוך.
3. מאחר שאין לגעת בבעלי-חיים כשרים, לפני סיום תהליך הקזת הדם, מתבצעת השלכת פרים צעירים מתפתלים וגוססים דרך מתקני מתכת על רצפות מלאות דם, כאשר קנה הנשימה והוושט שלהם משתלשלים מחוץ לגופם.
4. שיטת הכבילה וההנפה היא הפרה נוספת על החוקים והיא אינה תואמת את הדרך הכשרה לנהוג בבעלי החיים.  מלאכה "קדושה" זו אינה טהורה ואינה רחומה.
"מכל הסרטים שאי פעם עשיתי, זהו הסרט שהכי גורם לאנשים לדבר. כי כל אדם שיצפה בו,
 יספר לשלושה אחרים." - חואקין פיניקס
ארת'לינגס - "בני־ארץ" הוא סרט תיעודי העוסק בשימוש בבעלי חיים על ידי האנושות למטרות מאכל, לבוש, בידור, מחקר מדעי וחיות מחמד. הסרט יצא לאור בשנת 2005 ומקוריין על ידי השחקן חואקין פיניקס. את הפסקול של הסרט יצר המוזיקאי המפורסם מובי.

ארת'לינגס משתמש בצילומי וידאו שצולמו דרך מצלמות נסתרות ומתאר את הסבל שעובר על בעלי החיים אשר מועסקים בכפייה על ידי תעשיות שונות למטרות כמו מאכל, חיות מחמד, בידור, ספורט, ומחקר מדעי ורפואי או בבתי מחסה וחוות מתועשות.

פיטר סינגר מחבר הספר "שחרור בעלי-החיים", הגיב על הסרט: "אם הייתי יכול לגרום לכל האנשים בעולם לראות סרט אחד, זה יהיה ארת'לינגס". הפילוסוף טום ריגן הגיב גם הוא ואמר "בשביל אלה שראו את ארת'לינגס, העולם אף פעם לא יהיה אותו דבר".

הסרט זכה בפרסי "הסרט הדוקומטרי הטוב ביותר" בפסטיבל הסרטים האמנותי ופסטיבל הסרטים של סאן דייגו, וזכה בפרס "הסרט בעל התוכן הטוב ביותר" בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של בוסטון.
חואקין פיניקס זכה בפרס על פעילות הומניטרית בעקבות מעורבותו בסרט.

   

האויב המשותף של עם ישראל - מי הוא?

עבודה זרה? ממשלת אויבים? עם ישראל? מאת: אנונימי  כשראיתי את הפוסט של השוטרת  ירדן כהן, ממש הופתעתי לטובה עד שהגיעו המילים האלה: "אלימות...