יום חמישי, 14 באוגוסט 2014

מסע אל העולם החדש - חינוך אינטגראלי - קורס ממוחשב


מסע אל העולם החדש:
כל מה שחלמת לדעת על החיים במאה ה-21, ועדיין לא העזת לשאול. מסע מרתק, מחכים ופוקח עיניים אל המציאות המקושרות והמאתגרת של המאה ה-21. חוויה לימודית-תרבותית יוצאת דופן, המשלבת מדע, מוזיקה, הומור, טבע ומודעות.


חינוך אינטגרלי:
העולם שבו אנו חיים הוא מערכת מופלאה ומורכבת מאין כמוה, שבה כל אחד מהחלקים קשור לחלקים האחרים ותלוי בהם. במשך שנים רבות המורכבות הזו היתה נסתרת מאיתנו. העולם נתפס בעינינו כמערכת המכילה פרטים נפרדים, שלא בהכרח קשורים זה ולזה, ובוודאי שלא קשורים כולם זה לזה בהדדיות, כפי שמתגלה לנו היום. 
תפיסת המציאות כמערכת מורכבת מחלקים נפרדים, הגדירה גם שיטות לימוד שונות אשר פותחו עם השנים. כמעט כל מערכות החינוך שהקמנו (גני ילדים, בתי ספר ואוניברסיטאות), דגלו בלימוד נפרד של נושאים שונים, שאין בהכרח קשר ביניהם, שיחד הרכיבו תכנית לימודים מסוימת.


נקודת המבט החדשה, האינטגרלית, שעומדת בבסיסה של ערכת חינוך זו, מתייחסת לעולם כאל מערכת שמתקיימים בה קשרים הדדיים, ובין היתר גם מגדירה גישה חדשה ללימוד, שונה מהגישה שהורגלנו אליה לאורך השנים. לפי שיטת החינוך האינטגרלי, התלמיד אינו לומד בנפרד נושאים שונים, אלא כל אחד מהנושאים מוצג מנקודת מבט רחבה ככל האפשר, כך שניתן לקשור בינו לבין הנושאים האחרים.
אם נחשוב על כך לרגע, נמצא שזאת שיטת הלימוד הכי טבעית: בדיוק כך אנחנו לומדים בבית הספר הגדול של החיים...

מה בקורס:
ערכת החינוך האינטגרלי מורכבת משמונה יחידות לימוד, שעוסקות בשישה נושאים מרכזיים. בכל יחידה מודגש נושא מרכזי אחד, ובאמצעותו מוסברים גם הנושאים האחרים.
להלן פירוט ששת הנושאים המרכזיים שבהם עוסקת ערכת החינוך, והסבר קצר על כל אחד מהם:

1. הטבע – חוקי הטבע; הטבע ככוח וכחוק המקיים את כלל המציאות; החוקים המכתיבים את התפתחות האנושות.

2. התפתחות הקשר בין בני האדם – התפתחות האנושות בהיבטים ובתחומים שונים: חברה, תרבות, מדע וכיוצא באלה; התהוות הקשרים בין בני האדם; השפעות הדדיות בין מדינות, בין תרבויות וכיוצא באלה.

3. טבע האדם – המניעים להתקשרות בין בני האדם ולפעולת האדם; הקשר בין האגו להתגלות המשבר העולמי.

4. המשבר העולמי – התגלות המשבר ברבדים השונים; הסיבות למשבר; הניסיונות לפתור את המשבר ועוד.

5. סביבה וחינוך – הפתרונות למשבר; השפעת הסביבה על האדם; כוחה של הסביבה; הסביבה הנוכחית והשפעותיה; החינוך הדרוש לדרגת ההתפתחות הבאה.

6. האנושות במצבה המתוקן – מדרגת ההתפתחות הבאה שלנו; הערבות ההדדית המלאה; שלמות והרמוניה; החיבור בכלל האנושות והשפעתו על כל יתר רמות הטבע.

אז איך עושים את זה?
1. צופים - שיעורי וידאו מרתקים המלווים בסרטונים של מומחים בעלי שם עולמי.

2. חושבים - שאלות המאתגרות את המחשבה.

3. מתקדמים - השיעורים הבאים זמינים ברגע שהשיעורים הקודמים הושלמו.

כדי להתחיל הקליקו כאן  או על הלחצן שבתמונה והתחילו ללמוד:
קורס חינוך אינטגראלי

האויב המשותף של עם ישראל - מי הוא?

עבודה זרה? ממשלת אויבים? עם ישראל? מאת: אנונימי  כשראיתי את הפוסט של השוטרת  ירדן כהן, ממש הופתעתי לטובה עד שהגיעו המילים האלה: "אלימות...