יום שבת, 3 באוגוסט 2013

נקניקיות ובשר מעובד

מחקר גדול שנערך במשך 13 שנים מגלה:
אכילת נקניקיות היא מסוכנת ביותר והוכחה כגורם לסרטן,
אך לא רק סרטן נגרם על ידי אכילת נקניקיות, גם התקפי לב ומוות בגיל צעיר...

דיאטניות וגופי בריאות בעולם ממליצים בכלל לא לצרוך נקניקיות.
ד"ר רייצ'ל תומפסון מארגון המאבק בסרטן העולמי אמרה: "תוצאות המחקר מצטרפות למה שכבר ידענו לגבי הסיכון שבאכילת בשר מעובד, כבר ב-2011 קבלנו מחקרים שהראו כי אכילת בשר מעובד מגדילה את הסיכון לסרטן המעי".
"מספיק שאנשים יאכלו 10 גר' של בשר מעובד ליום, ותהיה ירידה של 4,000 מקרים בסרטן המעי בשנה", היא אומרת ומוסיפה כי הארגון ממליץ להימנע לחלוטין מאכילת בשר מעובד.
ילדים שאוכלים 12 נקניקיות בחודש ויותר, נמצאים ברמת סיכון גבוהה פי 9 לחלות בלוקמיה.
בית ספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה. צילום מפייסבוק.
מחקר רחב היקף שנמשך על פני 13 שנים ב-10 מדינות באירופה, גילה כי אלו שאכלו כמות השווה ל-2 נקניקיות ביום (לא כמות גדולה) סבלו יותר מהתקפי לב וסרטן בגיל צעיר. לא מאמינים? המשיכו לבדוק.
רק חשוב שתדעו: שטווח הטעות של המחקר הזה הוא קטן ביותר, הוא כלל כחצי מיליון בני אדם!

אגב מוצרי הנקניק אינם דווקא נקניקי ההודו שכולנו אוהבים לשלוף כשיוצאים לברביקיו ואין סטיק טוב באזור, אלא בשר מעובד על שלל צורתיו, פסטרמות ובשרים מעושנים למיניהם העוברים עיבוד קשה.

עורכי המחקר טוענים כי אכילת בשר מעובד גורמת למחלות לב, סרטן ומוות בגיל צעיר. הסיבה לכך הם המלח והכימיקלים המשמשים לעיבוד הבשר הם הגורמים לנזק, ולא כמו שנוטים לחשוב שהסיבה לכך שהנקניקיות לא בריאות היא משום שהן מורכבות מהחלקים הגרועים ביותר בעופות (זה נכון שהחלקים הגרועים ביותר נכנסים לנקניקיה אך הבעיה היא בעיקר בכימיכלים).

לאורך השנים מצאו החוקרים כי 1 מתוך כל 17 משתתפים במחקר מת במהלך השנים מסיבות טבעיות, אך אלו שאכלו יותר מ-160 גרם של בשר מעובד היו בסיכון גדול יותר למות של כמעט 50% יותר מאלו שהסתפקו ב-20 גרם ופחות. כמעט עשרת אלפים איש מהנבדקים מתו מסרטן
ויותר מחמשת אלפים מבעיות לב.

על פי המחקר, אם אדם מנהל אורח חיים בריא ביותר, ויחד עם זה אוכל נקניקיות בכמות סבירה, אין בכך סיבה לכמות העצומה של המחלות, אך הבעיה היא שרובנו לא מנהלים אורח חיים בריא בלאו הכי ולכן נזקי הבשר המעובד גבוהים הרבה יותר (למשל אדם שאינו עושה כושר ואוכל בשר מעובד הסיכון שלו לקבל מחלות לב הוא גבוה מאוד).

שוקלים להמשיך לבלוס נקניקיות בכמויות ענק?
לא אחרי שתראו את הסרטון הבא: איך עושים נקניקיות.


מקורות:  1   2

עוד על הבשר:
כל הרעל שמסתתר בבשר שאנו אוכלים - עיתון הערץ
 למה בעצם צריך לעבד את הבשר - אתר שמן טוב

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האויב המשותף של עם ישראל - מי הוא?

עבודה זרה? ממשלת אויבים? עם ישראל? מאת: אנונימי  כשראיתי את הפוסט של השוטרת  ירדן כהן, ממש הופתעתי לטובה עד שהגיעו המילים האלה: "אלימות...