יום שבת, 1 ביוני 2013

מחקר - כימותרפיה מעודדת סרטן

מהי הסיבה שגידולים סרטניים הופכים עמידים לכימותרפיה.
רכישת עמידות לכימותרפיה היא תופעה נפוצה מאוד בטיפול בסרטן והתופעה מהווה חסם משמעותי לטיפול יעיל, כך כתבו דוקטור פיטר ס. נלסון, מהמרכז לחקר סרטן פרד האצ'ינסון בסיאטל, וושינגטון, ועמיתיו.

החוקרים מצאו כי שימוש בכימותרפיה לטיפול בסרטן גורם לנזק ב-DNA שמביא לייצור של חלבון - WNT16B המעודד תאים סרטניים לגדול ולפלוש לתאים בריאים ומונע מטיפולי המשך להיות אפקטיביים.

"תאים סרטניים חיים בסביבה מאוד מורכבת ודינמית עם הרבה סוגי תאים נורמלים המקיפים את התא הסרטני". "יש ראיות קודמות המצביעות שהסביבה בה גדלים התאים הסרטניים משפיעה על הצורה שבה תאים סרטניים מגיבים לטיפול או מתנגדים לו. ההתקדמות הגדולה כאן היא ההבנה שהטיפול עצמו יכול לשנות את הסביבה באופן שלילי מה שיכול להשפיע על התגובה לטיפול, זה חדש לגמרי."

כך אמר ד"ר נלסון.
החוקרים בדקו רקמות שנאספו מהגברים חולי סרטן הערמונית לפני ואחרי החשיפה לכימותרפיה.
לאחר הטיפול הכימותרפי, הם מצאו ראיות לנזק של הדנ"א בתא סיב ובתאי השריר החלק המרכיב את הערמונית. הנזק ל-DNA מסביר את הייצור המוגבר של החלבון, פי 30 מקצב הייצור הנורמלי. הסביר ד"ר נלסון.
"העלייה ב-WNT16B הייתה בלתי צפויה לחלוטין", הוא אמר בראיונות לעיתוני הרפואה. 
"אנחנו גם הראינו כי כאשר מופרש חלבון זה הוא גורם לאינטראקציה עם תאי סרטן סמוכים ומעודד אותם לגדול, לפלוש, וחשוב מכך, להתנגד לטיפול לאחר מכן."

החוקרים זיהו גם "קשת" של חלבונים אחרים שמופרשים לאחר  מסוג - genotoxic והמסוגלים גם הם לגרות תאים סרטניים. "הגורמים הללו עשויים להיות רלוונטיים לסוגים רבים של סרטן (למשל, סרטן הערמונית, שד, השחלה), ואילו גורמים אחרים בסביבת הגידול עשויים להיות רלוונטיים יותר לסוג מסוים של הסרטן", ציין ד"ר נלסון. המחקר מומן על ידי המכון הלאומי לבריאות, משרד ההגנה, וקרן סרטן הערמונית.

לקריאה נוספת:  

כימותרפיה מחמירה סרטן במקום לרפאו. הפתעה ?
מתוך - הבלוג של  
Dr. Reuven Barak

כמותרפיה - האם זה באמת מועיל ?
מתוך האתר "בחירה בריאה"


מקורות:   1   2   3

   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

האויב המשותף של עם ישראל - מי הוא?

עבודה זרה? ממשלת אויבים? עם ישראל? מאת: אנונימי  כשראיתי את הפוסט של השוטרת  ירדן כהן, ממש הופתעתי לטובה עד שהגיעו המילים האלה: "אלימות...