מטרנה וסימילק - מכילים מרכיבים מהונדסים גנטית

ארגון גרינפיס טוען כי החברות מטעות את הצרכנים כי הן אינן מציינות זאת על האריזה. לטענת הארגון,
בחברת מטרנה מדובר בהטעיה חמורה עוד יותר מאחר ונכתב מפורשות על המוצר כי הוא נקי מ-GMO (מזון מהונדס גנטית).  בארגון מסבירים כי מקורו של ה-GMO הוא לרוב צמח שלתוך הדנ"א שלו הוחדר באופן מלאכותי גן זר, של בקטריה, חיה או וירוס וכדומה. "זאת בניגוד להשבחה גנטית שבמהלכה נוצרת רבייה טבעית, כמו בעגבניות שרי למשל"
מטרנה מטעה את הציבור ומציינת על גבי האריזה כי

היא לא מכילה רכיבים מהונדסים (GMO) כשבפועל היא כן! חברת סימילאק לא מציינת על גבי האריזות בארץ שהיא עושה שימוש ברכיבים מהונדסים גנטית, למרות שהיא כן מסמנת זאת במדינות אירופה ואפילו בטורקיה נמנעת בכלל מלהכניס אותם למזון תינוקות.כולנו זוכרים מה קרה בפרשת רמדיה כאשר החברות לא היו שקופות לגבי הרכיבים שלהם בתחליפי החלב לפעוטות. אסור לנו להירדם בשמירה ועלינו לדרוש שקיפות מוחלטת והורדה של רכיבים אלו ממוצרי המזון לתינוקות עד אשר המדע יכריע באופן ברור ומעל לכל ספק שאין שום סיכון בריאותי

ה- Royal Society גם הכירה בכך שתינוקות ופעוטות פגיעים להשפעות מזיקות משינויי תזונה בהרכב המזון שלהם. כל שינוי בהרכב המזונות העשויים מיבולי מהונדסים גנטית עשוי להיות משמעותי כשהם ניתנים לפעוטות משך תקופה ארוכה, בפרט אם זה מזון תינוקות, שהפעוטות והתינוקות ניזונים ממנה כמקורו מזון מלא.
הדו"ח המליץ על "חקירה קפדנית ביותר" לגבי מרכיבי מזון מהונדסים גנטית במזון לתינוקות ופעוטות. איגוד הרפואה הבריטי (British Medical Association) חזר על דעה זו, וקבע כי גם בעוד אין ראיות מוצקות להוכחת חוסר הבטיחות של מזונות מהונדסים גנטית: "יש צורך במחקר וניטור במטרה לספק ראיות משכנעות של בטיחות ויתרונות השיטה."

לפרטים נוספים:  הקבוצה בפייסבוק

ההשלכות ארוכות הטווח על בריאות האדם באכילת מזונות מזונות מהונדסים גנטית לא נחקרו מספיק ובטיחותם מוטלת בספק. ידוע כי החלבון החדש הנוצר על ידי הגן הזר עלול לגרום לאלרגיות או הרעלות אך עדיין לא נבחנו ההשלכות של צריכה לטווח הרחוק באופן אובייקטיבי ובלתי תלוי. 





בעקבות המחלוקת בקרב הקהילה המדעית לגבי הפוטנציאל לסיכונים מאין אלו, כ 50 מדינות בעולם וביניהן: אנגליה, צרפת, הודו ואוסטרליה קיימת חובת סימון מוצרי מזון מהונדסים גנטית. בארץ לעומת זאת נותרנו ללא שום מנגנון פיקוח, רגולציה או יכולת בחירה לגבי המזון המהונדס גנטית אותו אנו ואפילו ילדינו צורכים כלל ללא ידיעתנו.

רשומות פופולריות