יום רביעי, 17 ביולי 2013

חיסונים: הדילמה הגדולה דר' שרי טנפני + מקורות לביקורת נוספת

זה קשה לכולם, לרופאים ולמטופלים כאחד, לוותר על אמונותיהם המושרשות שחיסונים הם בטוחים ויעילים לחלוטין, ושחיסונים הם טובים עבורנו. קבוצות גדולות בעלות סמכות, כמו המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) והאקדמיה של רופאי הילדים האמריקאית, שיבחו באופן חוזר את סגולות החיסונים במשך שנים, מכנים אותם "הפלא שמיגר מחלות זיהומיות מסוכנות ברחבי העולם".



וכן, בהחלט, במקרים מסוימים, חיסונים הובילו למיגור התפרצויות מחלות זיהומיות. אבל מה המחיר של זה בתמורה, במונחים של בריאות החברה שלנו בטווח הארוך? אנו חווים מגיפות של מחלות בקרב ילדינו: סוכרת, אסתמה, אלרגיות, אקזמה, הפרעות התנהגות קשב וריכוז, עיכוב בהתפתחות ואוטיזם. מה קרה בתוך דור אחד בלבד, שתרם למספר העצום של ילדים חולים בחברה שלנו? רוב הרופאים מסרבים אפילו לשקול את האפשרות שישנו קשר אפשרי בין המספר העצום של ילדים חולים לבין מספר החיסונים הגדול שהם מקבלים.

זו היא דעתי האישית שאנו צריכים לבחון זאת יותר מקרוב. אנו חייבים להתייחס לנושא בריאות הציבור באופן מקיף יותר מאשר שיעור כיסוי חיסוני גבוה לעומת שיעורי זיהום נמוך, גרידא. אנו חייבים לבחון את ההשפעה הפיזיולוגית והחיסונית של החיסונים לבריאותנו בטווח הארוך. 

ישנם רבים המאמצים פרדיגמה שונה על החיסונים. אלה הם אותם חסרי המזל שחוו באופן ישיר את הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מחיסונים, לפעמים נזק קטלני, וכן אלה שלמדו כי חיסונים לא בהכרח מגנים עלינו כפי שדווח לנו. בנוסף, ישנם כמה רופאים שגם הם אימצו עמדה שונה על החיסונים. אלו הם רופאים המטפלים בנזקי החיסונים בילדים ומבוגרים, ומשתמשים בטכניקות תקפות לעזור לקורבנות אלה להחלים.

לפקפק בחיסונים ולהגיע למסקנה שונה עליהם מבלי שחווית אירוע שלילי בחייך כקריאת יקיצה, נראה כקפיצה עצומה באמונתך. יחד עם זאת, ההחלטה להטיל ספק בבטיחות החיסונים כפשוטה, יעילות החיסונים ומדיניות החיסונים "מידה אחת מתאימה לכולם" בארצנו, צריכה להיות עתה קלה יותר.
מאת:  דר' שרי טנפני



   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה