האדם עולם קטן - גוף האדם כגוף כדור הארץ

האדם מורכב ממספר רב של תאים המרכיבים את האיברים השונים.
לכל איבר תפקיד שונה ומחייב שיתוף פעולה עם האיברים הסובבים אותו. החברה האנושית מורכבת ממספר רב של בני אדם. לכל אחד תפקיד שונה ומחייב שיתוף פעולה עם הסובב אותו. לכל חלק בגוף יש מטרה ותפקיד.



הריאות מתמלאות בשאיפה, מאפשרות לדם לספוח חמצן ולפלוט פחמן דו חמצני, ומתרוקנות בנשיפה. הלב פועם בקצב, מזרים דם במחזוריות מהריאות לכל איבר בגוף וחזרה. חומרי מזון נחוצים נספגים בדם, כל תא לוקח מזרימת הדם את החומרים הדרושים לו ופולט את אלו המיותרים. חומרים נחוצים הנפלטים מתא אחד נספגים בתא אחר, אלו שאינם נחוצים כלל נפלטים החוצה. תפקודו של הגוף תלוי בכל אחד מהתאים.

כל תא פועל  למען  המשך חיים
של הגוף השלם
והמשך החיים של כל אחד מהתאים המרכיבים אותו, תאיו של הגוף מתרבים ומתחלפים. מערכת החיים על כדור הארץ מורכבת מפרטים רבים על פני האדמה ובתוכה, בים ובאוויר, לכל צורת חיים יש מטרה ותפקיד. הצמחים הופכים מים ומינרלים המגיעים מהאדמה ופחמן דו חמצני מהאוויר לתרכובות אורגניות ע"י אנרגיית השמש. 

בעלי חיים אוכלים צמחים ובעלי חיים אחרים.מים זורמים בנחלים, מתנקזים במאגרי מים, מתאדים בחום, הופכים לעננים וחוזרים לאדמה כגשם. צמחים ובעלי חיים שותים ממקורות המים, חומרים בלתי נחוצים מופרשים וחוזרים לאדמה. קיומה של המערכת  העולמית תלוי בכל אחד מהיצורים החיים בה. כולם פועלים להמשך החיים של כל אחד מהיצורים החיים על כדור הארץ והמשך קיומו של מעגל החיים כולו.

רוב האיברים בגוף מתפקדים בצורה אוטומטית. העצמות, הריאות, הקיבה, השרירים, אך למוח האנושי יש תפקיד מיוחד. מקבץ תאים זה אינו מקשיב בצורה עיוורת לצרכי הגוף.  אחריותו היא לאזן בין האיברים. תפקידו הוא להגן על עצמותיו, לאפשר לריאותיו לנשום אויר נקי, לאכול בריא, לאמן את שריריו ולנוח לאחר מאמץ.

המוח האנושי מסוגל ללמוד, לדמיין וליצור. 
רוב צורות החיים בעולם מתפקדות בצורה אוטומטית. הסלעים, הצמחים, החרקים, בעלי החיים, אך לבני האדם יש תפקיד מיוחד. יכולת חשיבה תכנון ועשייה מבוקרת  הוא יכול לבחירתו לחפור מכרות, לכרות יערות, למנוע התחדשות של האדמה, לנצל חיות למוות, אך אחריותו היא לאזן בין היצורים. תפקידו הוא להגן על משאבי הטבע, החי והצומח.

תאים בגופנו והאיברים הבנויים מהם מקיימים מערכות תפקוד. בגוף כמו ביקום פועלים כוחות המשפיעים על תפקוד המערכות. כוחות כגון רוחות, טמפרטורות, לחות, יובש, כוח משיכה ועוד.
 כשיש תאום, הרמוניה ואיזון בין הגורמים תפקוד הגוף יעיל ופורה, וכאשר משתנים יחסי הכוחות והאיזון מופר, האדם חולה. 
"סרטן" היא תופעה בה תא בודד בגוף מאבד את יכולתו לאזן את קצב ההתרבות שלו ואת צריכת החומרים שלו מהגוף.
הוא מתחיל תהליך בו הוא מתרבה ללא גבול, על חשבון התאים החיים סביבו, הורג אותם ומשתמש בהם כדי לייצר עוד תאים כמוהו.

מקורות:     1



תגובות

רשומות פופולריות