מי באמת זקוק לריטלין? - צחוק הגורל

היה פעם תלמיד שעשה הרבה בעיות בכיתה. הפריע בשיעורים, השמיע כל מיני קולות, רב עם החברים, בקיצור - המצב הפך לבלתי נסבל. המורה שלו היה אובד עצות, ואחרי שניסה בטובות וברעות ולא עזר כלום, הוא הזמין את ההורים לשיחה. ההורים הגיעו נבוכים, והמורה גלל לפניהם את כל מה שעושה הילד ואת כל מה שהוא ניסה לעשות איתו, ושאל אותם מה הם מציעים.
אמר לו האב: "מה אתה רוצה שאעשה? גם אני דיברתי אתו וביקשתי ממנו והענשתי אותו, ולא עזר כלום".

אמר המורה: "אולי תקחו אותו לאבחון? " אמרה האם: "אני לא מאמינה בזה, זה לא יעזור כלום, וזה לא מעשי". אמר המורה בזהירות: "אם אין ברירה - אולי כדאי לתת לו ריטלין? " אמר האבא: "אבל מאיפה אשיג ריטלין? " אמר המורה: "אין בעיה, אני אדאג לריטלין. כל בוקר הילד יקח כדור והכל יהיה בסדר". אמרה האמא: "אני בבוקר יוצאת לעבודה מוקדם ובעלי בתפילה. יש לי בלגן בבית בבוקר, מי ידאג כל יום שהוא יקח את הכדור"? ענה המורה: "אני עצמי אדאג כל בוקר לתת לו את הכדור". אמר האבא: "זה לא בא בחשבון. כל התלמידים ידעו שהוא לוקח כדור, יהיה מזה פרסום ובזה אני לא מעוניין! " חשב המורה ואמר: "יש לי רעיון. כל יום בהפסקה אבקש ממנו ללכת לחדר המורים ולהכין לי כוס קפה. בתא שלי יהיה ריטלין והוא יקח כל יום כדור, אף אחד לא ידע מזה והכל יהיה בסדר".

היססו ההורים מעט, ואח"כ הסכימו, אבל אמרו שהם מעדיפים שכלפי הילד זה יבוא מהמורה והם 'לא בעסק'. וכך היה!!! המורה הניח קופסא עם ריטלין בתא שלו בחדר המורים. הוא הסביר לילד בשקט את התוכנית, וכל יום בהפסקה הוא ביקש מהילד לגשת לחדר המורים ולהכין לו כוס קפה. הילד היה חוזר עם הקפה והכל עבר בשלום. ואכן המצב בכיתה נרגע, הילד כבר כמעט לא נזרק מהכיתה, לא היה עצבני, לא רב עם חבריו וכו' - וכו', ובכלל האווירה בבית נהייתה יותר רגועה..

אחרי כמה שבועות האמא שואלת את הילד: "נו, מה נשמע בכתה? " והילד עונה: "מצוין"! והיא שואלת: "המורה מרוצה ממך? " והילד עונה: "כן, הכל עכשיו מצוין! " אז היא שאלה: "תסביר לי, מה קרה פתאום שהכל נהיה כל כך טוב"? ענה הילד: "פשוט מאוד, כל בוקר בהפסקה המורה שולח אותי להכין לו כוס קפה. אני נכנס לחדר המורים, מכין לו קפה, לוקח כדור מהתא שלו ושם לו בקפה, אני מביא לו והוא שותה את זה, ואח"כ הכל בכיתה בסדר"

מקורות:    1



תגובות

רשומות פופולריות